Když jsme se vrátili ke kolům, našli jsme tam samozřejmě Patku! Opět jsme se s ní rozloučili a vyrazili dál. Sjeli jsme podle potoka
až ke Hraničnímu mostu, Kája neodolal a přejel po něm do sousedního státu. Potom už idylka skončila (snad ani ani ne co se týče
okolní přírody, ale určitě ve vztahu k vlastní jízdě - či chůzi!). Dosud jsme jeli s kopečka po hezké asfaltové cestě. Ta se změnila
místy v písčitou, místy v kamenitou a především do kopce. Občas většina z nás z kola slezla a tlačila (tedy ta kola). Vzpomínali
jsme na Patku, jak se asi bude tímto náročným terénem prodírat se svým byť terénním vozidlem.
Večer se pomalu začínal blížit, a tak jsme, jak už bylo naším zvykem, zapnuli na vyšší obrátky a už bez větších zastávek jsme
zdolávali trasu Vlčí deska, Třešňový důl, Kuní vrch. Po silnici jsme vystoupali na okraj
Doubice a po lesní cestě dojeli do
Rybniště, odkud jsme chtěli do Nového
Boru dojet vlakem. Protože bylo zřejmé, že Patka to do Rybniště na vlak už nemůže stihnout,
domluvil Ivan prostřednictvím mobilních telefonů s ní a s Věrou, že dojde do Doubic a tam ji Věra vyzvedne autem. Tak se také
později stalo.
Prtotože v těchto dnech byla v okolí Nového Boru na železniční trati směrem na Děčín výluka, jezdily vlaky s velkým zpožděním.
My jsme měli v Jedlové přesednout do vlaku do Nového Boru. Protože v Jedlové byla mezi oběma vlaky podle jízdního řádu pauza
asi 40 minut, věřili jsme, že ten druhý vlak stihneme a s důvěrou v České dráhy jsme čekali na nádraží. Nejistota ale panovala
kolem kol, protože ten první vlak neměl v jízdním řádu vyznačenu přepravu kol. Když konečně vlak přijel, byl to malý motoráček.
Ivan se tedy zeptal průvodčího, zda nám vezme kola. Ten odvětil, že pokud je dokážeme naložit, tak ano. To se nám s jistým
úsilím podařilo, byť jednomu z cestujících se to nelíbilo a dával to verbálně najevo (tedy možná se to nelíbilo více cestujícím,
ale ti si to nechali pro sebe). Před Jedlovou průvodčí oznámil, že cestující do Nového Boru si v Jedlové vystoupí a počkají
na příslušný vlak, zatímco cetující do Děčína pojedou tím stávajícím vlakem do Nového Boru a tam si přestoupí do přistaveného
autobusu. To se nám příliš nelíbilo, ač to mělo jistou logiku - neměli jsme zabírat v nacpaném vlaku místo případným cestujícím
z Jedlové do Děčína. Když jsme ale přijeli do Jedlové, nebyli na nádraží žádní další cestující, a tak průvodčí oznámil, že nás
odveze do Nového Boru a vlak se hned rozjel. Ani nestačili vystoupit lidé, kteří cestovali do Jedlové! Těm tedy vlak znova
zastavil na kraji nádraží. A my jsme dojeli pohodlně vlakem až do Nového Boru bez přestupování a ještě jsme ušetřili jedno
jízdné za kola!
7.den - pátek 6.8.
Návrat domů
Nový Bor - Česká Lípa - Děčín - Ústí n.L. - Jirkov - Chomutov
Nastal den balení a rozloučení. Původně jsme měli naplánováno, že vyjedeme na kolech na Panskou skálu, dojedeme někam k železnici
a tam se naložíme k cestě domů. Ale většina žen se vzbouřila (především Alenka, která byla předchozí den tak aktivní a stále
se chtěla kochat přírodními krásami, ztratila zájem o kochání a hrozně pospíchala domů), a tak jsme sbalili věci, připravili
je Míťovi do chodby, rozloučili se s hostiteli a automobilisty a před polednem vyjeli na nádraží na vlak. Přestože jsme jeli
osobními vlaky s trojím přestupem, cesta proběhla bez větších problémů. Ani jsme si nekupovali kombinovanou jízdenku na kola
(ve vlaku do České Lípy průvodčí nepřišel, v dalším vlaku do Děčína nám kola nepočítal a ve vlaku z Děčína do Ústí n.L. se už
kombinovaná jízdenka nevyplatila, tak jsme si hráli na hloupé, že jsme o této možnosti nevěděli.
Letošní dovolená skončila tradičním způsobem - Míťovým večerním rozvozem zavazadel.
Závěrem
Akce byla opět velice úspěšná a v následujících řádcích uvádím několik základních statistických údajů
a poznatků:
- Dovolené se zúčastnilo celkem v různých časových úsecích 15 lidí (7 členů sboru, 2 bývalí členové a 6 rodinných
příslušníků a známých).
- Nejaktivnější z nás najezdili celkem 240 km.
- Průměrná délka etapy byla 40 km.
- Nejdelší etapa byla o sanitárním, tj. odpočinkovém dnu do Mimoně.
- Absence Mirka se projevila ve fádním průběhu úvodních etap (nebloudili jsme a jezdili jsme po sjízdných cestách),
ale postupem času se Ivan přiblížil našim obvyklým standardům.
- Protože byl naopak nadbytek učitelek (5), konala se večer místo zpěvu obvykle pedagogická rada.
- Ve vrcholové skupině, která provedla výstup na všechny kopce, rozhledny a vyhlídky při cestě, vždy byli
Eliška, Ivan a Pavel.
- Letos jsme nezaznamenali žádné zranění (Eliška se sice pokusila zopakovat loňskou srážku, tentokrát pro změnu
s Lubošem, ale o několik centimetrů jí to nevyšlo), zato větší počet štípanců různým hmyzem.
- Defekty na kole byly 2, píchli Vašek a Hanička Kurucová.
- Hlasová nevyváženost sboru z loňských let (především v sopránu) už je chronickou záležitostí.
- Dovolená byla příliš krátká.
- O oblasti, ve které jsme se pohybovali, existují na internetu krásně udělané stránky na adrese
http://www.luzicke-hory.cz, opravdu stojí za prohlédnutí.
- Už se těšíme na příští rok!
Pavel Ježil